Comarch ERP Optima
Comarch ERP Optima to program do kompleksowej obsługi księgowości w małych i średnich firmach. Posiada przejrzysty podział i układ. Wszystkie wprowadzane dane można opisać w jasny i precyzyjny sposób, dzięki czemu prowadzenie firmowej księgowości jeszcze nigdy nie było tak proste!
Program, który gromadzi wszystkie dane w jednym miejscu – dzięki Comarch ERP Optima kontrolujesz cztery główne działy księgowości wyposażone w przydatne funkcje:
- księga handlowa – w tym prowadzenie księgowości na koncie firmowym, tworzenie plików JPK, i drukowanie deklaracji podatkowych,
- ewidencja środków trwałych – obliczanie, planowanie i analizowanie amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych lub prawnych, a także obliczanie odpisów amortyzacyjnych, rozbudowany system rejestrów (ewidencja wyposażenia, ewidencja środków trwałych będących w budowie, szczegółowy opis dóbr),
- magazyn i handel – pełna kontrola nad jednym lub kilkoma magazynami, wystawianie dokumentów magazynowych, proste przeprowadzanie inwentaryzacji, integracja z kurierem, możliwość sprawdzania kontrahentów w Krajowym Rejestrze Długów, wsparcie sprzedaży przez Internet,
- płace i kadry – obliczanie poszczególnych części wynagrodzenia, rejestracja czasu i planu pracy, rozliczanie nieobecności pracowników, pobieranie danych z Programu Płatnik oraz elektronicznych zwolnień od lekarza.
System jest na bieżąco aktualizowany w oparciu o zmiany w prawie podatkowym. Program automatyzuje zadania w oparciu o schematy księgowe i powtarzające się rozliczenia. Nasza firma to certyfikowany partner Comarch. Działamy głównie w obrębie miasta Warszawa.

Księga Handlowa:
- Umożliwia prowadzenie księgowości kontowej
- Wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
- Stale aktualizowany system w oparciu o aktualne przepisy prawa podatkowego
- Pozwala na tworzenie plików JPK (VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG) oraz ich wysyłkę do Urzędu Skarbowego.
- Posiada szereg funkcji automatyzujących pracę min:
- Schematy Księgowe
- Automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie
- Generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozliczania rozrachunków
Ewidencja środków trwałych:
- automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
- zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
- ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
- uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
- zawieszenie amortyzacji środka trwałego,
- ewidencję środków trwałych będących w budowie,
- przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania.


Magazyn i Handel
- wystawianie różnorodnych dokumentów magazynowych,
- dodanie w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży,
- prowadzenie wielu magazynów jednocześnie,
- określenie metody rozliczania magazynu (FIFO, LIFO, AVCO),
- przeprowadzenie inwentaryzacji (zobacz film),
- prostą produkcję,
- bezpośrednią integrację z kurierem DPD,
- obrót opakowaniami kaucjonowanymi,
- ewidencję wyrobów węglowych,
- tworzenie deklaracji Intrastat,
- współpracę z Krajowym Rejestrem Długów w celu weryfikacji wiarygodności kontrahentów,
- monitorowanie przewozu towarów wrażliwych za pomocą SENT,
- prowadzenie sprzedaży internetowej (współpraca z Comarch ERP e-Sklep, wszystko.pl),
- współpracę z aplikacją dla przedstawicieli handlowych Comarch ERP Mobile Sprzedaż,
- współpracę z drukarkami i kasami fiskalnymi, terminalami płatniczymi, czytnikami kodów kreskowych, kolektorami danych, drukarkami etykiet.
Płace i Kadry
- możliwość definiowania skomplikowanych składników wynagrodzeń,
- definiowanie czasu oraz planu pracy,
- integracja z rejestratorem czasu pracy,
- import danych kadrowych pracowników z Programu Płatnik (na podstawie ZUS ZUA),
- kontrolę unikalności numeru PESEL pracowników,
- import elektronicznych zwolnień lekarskich,
- rozliczanie nieobecności z możliwością wydrukowania podstaw obliczeniowych dla: urlopu, choroby, ekwiwalentu za urlop,
- kontrolę wykorzystania limitów nieobecności przez pracownika, np. urlopu wypoczynkowego (w tym limitu dla pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy oraz pracownika uprawnionego do obniżonej normy dobowej),
- i wiele więcej …..
